Vanliga frågor

Välkommen som kund hos oss på Northmarket.se. Det ska vara enkelt att handla, få service och att hitta bra produkter till bra priser.

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som kan dyka upp när du handlar på Northmarket.

Hittade du inte svaret på din fråga maila gärna oss:

 https://northmarket.se/pages/contact

Har ni en butik som jag kan besöka?
Vår butik som tidigare låg i Nacka är avvecklad och vi har sedan början av 2022 enbart försäljning via online.

Var är min orderbekräftelse?
Det första du ska göra om du inte fått någon orderbekräftelse på ditt köp är att kontrollera att du angivit rätt e-postadress vid beställning.

Var är min beställning?
I samband med att du har lagt din beställning kommer en order att skapas hos oss. När denna order är packad och färdig för att skickas kommer den att få ett försändelse -ID.

Kan jag avbeställa min order?
Din order skickas direkt till vår fabrik som börjar förbereda din order inom 1-3h under dagtid, övrig tid inom 24h. Maila oss om du vill avbeställa så försöker vi hinna innan din order skickats ut.

Finns alla era varor i lager?
Majoriteten av våra varor som finns på hemsidan finns också i vårt lager dvs vår fabrik. Lagret är direkt kopplat till hemsidan och uppdateras kontinuerligt, så de plagg och storlekar vi har på hemsidan är de vi har i lager. Vi skickar direkt från vår fabrik till dig som slutkund, så vi undviker stora lagerkostander och kan hålla låga priser. Vi har fabriker i både danmark, kina och turkiet.
Vi har dock inte möjlighet att beställa in specifika varor på förfrågan.

Saknar du din storlek?
Vi försöker att fylla på våra populäraste varor så gott vi kan kontinuerligt under en säsong. Är din vara slut i lager kan du bevaka den på hemsidan och vi kommer att via e-mail informera dig när varan kommer in i lager igen.
Vi kan tyvärr inte ge exakt datum på när eller om påfyllning kommer att ske på en specifik vara utan ber dig hålla ett öga på din önskade produkt via hemsidan.

Hur länge har jag öppet köp?
Du har öppet köp på alla varor i vår webbshop i 14 dagar från och med dagen du mottar ditt paket. Ångerrätt gäller alla varor, oavsett pris.

Kan jag byta storlek på min vara?

Givetvis, hör av dig till oss så hjälper vi dig med ett byte. Maila oss här: https://northmarket.se/pages/contact

Kan jag lämna in min retur personligen? 
Det är inte möjligt att lämna något paket direkt till vårat lager. Din retur ska skickas in via postgången.

 

Hittade du inte svaret på din fråga maila gärna oss: 

https://northmarket.se/pages/contact